xthe-sims-3x

Alla inlägg under februari 2014

Av Vilda - 7 februari 2014 18:50

Heej igen!

Nu är det ju snart alla hjärtans dag! Så varför inte komma i rätt stämning redan nu med de här söta klänningarna jag hittade! Det blir lite till de små och till tonåringarna här!


TJEJER

TONÅRING

 

Är de inte ur gulliga! De är gjorda till tonåringar och finns att ladda ner här!

Jag har letat reda på lite mer söta alla hjärtans dag saker också såklart! Men den här är en av mina favoriter och kommer nog synas väldigt mycket i mitt spel! Klänningen heter Dress with flower-printed belt och designer är lillika!

 

Och så ett gulligt hår till klänningen? Då rekommenderar jag starkt det här håret! Det finns att ladda ner här!

Håret heter Skysims hair 167 och funkar för småbarn-äldre! Och designern heter... Skysims!


SMÅBARN

 

Sååå söta små klänningar till småbarnen! De finns att ladda ner här!

Jag kommer absolut använda dem i mitt spel så fort jag har installerat dem! Den här lilla klänningen heter Valentine Dress och designer är Precious Sims!

 

Och vilket gulligt hår till de små också! Det finns att ladda ner här!

Håret heter Skysims Hair Toddler 175 och designern heter ja.. Skysims!


KILLAR

TONÅRING


 
Man måste ju ha ett snyggt hår! Det här håret finns att ladda ner här!

Det heter Nicholas Hairstyle och designern heter Cazy! Den här frisyren finns för barn-äldre!

 

SMÅBARN


 

Det här är ett jätte sött hår enligt mig! Det finns att ladda ner här!

Det heter DeAngelo Hairstyle och designern heter Cazy!


TYVÄRR SÅ HITTADE JAG INGA FINA OUTFITS TILL KILLARNA

DEN HÄR GÅNGEN.




Av Vilda - 5 februari 2014 17:17

HEEEJ! Jo, jag kommer skriva ett inlägg, om en speciell varelse från Sims varje vecka! Så idag tänkte jag köra på Sjöjungfrurna!


Ja, en sjöjungfru ser väl ut typ så här i sims:

 

Den här sjöjungfrun har jag gjort. Jag brukar oftast typ klassa mina sjöjungfrur i olika teman (kanske lite töntigt) men isåfall ingår denna i vinter kategorin. :)

 

Dem här två har min kompis Sanna gjort. :) En grön och en rosa. Det absolut bästa med sjöjungfrurna är absolut fenan!

   

Jag menar kolla bara! Jag tycker själv att EA har gjort ett fantastiskt jobb med dem! Men de har ju också gjort ett väldigt bra jobb med det som finns underhavet! Det ni ser på bilderna är bara en väldigt liten del av allt som finns!

Bilderna jag har tagit kommer från dykarplatserna: Stenrevet och Sjöfolksgrottan.

   

Jag ÄLSKAR verkligen dykarplatserna! Det e dock ganska svårt att ta bra bilder... Men strunt samma! De här blev ju ganska bra eller hur?

Jag har dessutom gjort några andra sjöjungfrur. Till exempel den klassiska sjöjungfrun Ariel!

 

Vad tycker ni?

Jag har dessutom gjort de tre tjejerna från en sjöjungfru serie som heter H2O!

 

Cleo!

 

Emma!

 

Och Rikki!

Nu undrar kanske många: Hur blir man en sjöjungfru? Om ni inte undrar, så kan ni hoppa över följande:

Antingen... Så ber du en sjöjungfru (eller sjösim som det heter i sims) att ge dig Sjöfolkskelp! Men för att få det, måste du bli väldigt bra vän med honom/henne. Det kan ibland ta väldigt lång tid, och för er som inte orkar vänta... Så finns det ett snabbare sätt också! Man köper helt enkelt en livslångbelöning! Det är Sjöfolkskelp det också. Den kostar dock 25 000 livslång lycka. Men det är det värt. Det är dessutom den ända nackdelen med det. När du har fått den hamnar den i din "ryggsäck" eller vad det heter. Du trycker på Sjöfolkskelpen och sen på ät. Sen händer det som bilderna nedan visar:

   

Och sen efter det... KABAAM! Du har nu fjälliga ben! Direkt när du kliver ner i poolen, sjön eller havet, så får du din fena!

En sjöjungfru har såklart sin egen favorit mat också! Nämnligen:

Rå fisk och Kelp.

 

Kelp plantan ser ut så här, och finns att hitta på olika dykartomter eller så finns det att köpa affären.

Men.. Att vara sjöjungfur har också sina nackdelar. Om du är i solen för länge, torkar din sjöjungfru ut och blir en vanlig sim. Och samma sak händer om du undviker vatten för länge, men där riskerar den även att dö.

En sjöjungfru får automatiskt nivå 10 i dykarfärdigheten.


Detta var allt om sjöjungfrurna i sims!

Dem kommer med Semesterparadis.

Ha så kul med dem!

Tidigare månad - Senare månad

Sök i bloggen

Presentation


xThe-Sims-3x

Senaste inläggen

Fråga mig

2 besvarade frågor

Omröstning

Jag ska som redan nämnt i ett inlägg ha melodifestivalen i sims. vad tycker ni
 Ja!
 Nja
 Nej!
 Vet inte riktigt...

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2014
>>>

Besöksstatistik

Kategorier

Arkiv

RSS

Min lilla Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards